Implanty zębów

Implanty zębów - Warszawa - Wesoła

Implant zębowy to tytanowy element podobny do śruby, który zastępuje usunięty lub utracony korzeń zęba i pełni jego funkcję. Tytan jest biokompatybilnym materiałem bardzo dobrze tolerowanym przez organizm, stosowany w medycynie od wielu lat do rekonstrukcji.  Nie wywołuje alergii, cechuje go duża wytrzymałość mechaniczna. Na nim zostaje wykonana odbudowa części koronowej zęba.

Zabieg wszczepiania implantu wykonywany jest bezboleśnie w znieczuleniu miejscowym, polega na wkręceniu tytanowego elementu w kość wyrostka zębodołowego. Po okresie 7-10 dni należy usunąć szwy.  Okres osteointegracji, czyli zrastania się implantu z kością trwa 3-6 miesięcy. Jest to zależne od rozległości zabiegu, ilości kości, czasem istnieje konieczność jej uzupełnienia. Implanty mogą zastępować pojedyncze braki, a także odbudowywać całe łuki zębowe.

Pacjent na czas wgajania się implantu zostaje zaopatrzony w uzupełnienie tymczasowe.

Jakie korzyści dają nam implanty?

Stosując odbudowy braków zębowych w oparciu o implanty oszczędzamy zęby własne, nie musimy ich szlifować co związane jest z inwazyjnością. Wykonanie tradycyjnego mostu zawsze wymaga szlifowania zębów.

Zęby na implantach nie drażnią śluzówki, nie spowodują otarć co może się zdarzyć w przypadku tradycyjnych protez. Kość wyrostka zębodołowego przy implantach nie zanika tak jak to ma miejsce w przypadku protez osiadających.

Proteza pokrywając znaczną część błony śluzowej sprawia, że przykryte są kubki smakowe, dlatego odczuwanie smaku może być zaburzone. W przypadku implantów bodźce smakowe odbieramy tak samo jak z własnym uzębieniem.

Dają nam możliwość wykonania wysoce estetycznych, komfortowych, funkcjonalnych i stabilnych odbudów, które przywracają prawidłowe funkcjonowanie narządu żucia i piękny zdrowy uśmiech.

Jakie braki zębowe możemy uzupełnić stosując implanty?

Może to być uzupełnienie pojedynczego braku, gdy implant wprowadzamy w miejsce po utraconym zębie. Na dwóch implantach możemy odbudować 3-4 utracone zęby w postaci mostów.

Przy brakach rozległych np. całkowity brak zębów w szczęce lub żuchwie możemy w przypadku dobrych warunków wykonać odbudowę całego łuku opartą na 4-6 implantach lub zaprojektować protezę ruchomą mocowaną na 2-4 implantach.

Co, jeśli kości mamy za mało?

Po usunięciu zęba kość zawsze zanika. Z takim deficytem spotykamy się bardzo często. Uniemożliwia to wprowadzenie implantu. W celu przygotowania podłoża do wprowadzenia śruby stosujemy zabiegi odbudowy kości wykorzystując kość własną, materiały kościozastępcze.

Jak wygląda procedura odbudowy zęba na implancie?

– Konsultacja implantologiczna, w oparciu o badanie makroskopowe i radiologiczne, lekarz ocenia warunki w jamie ustnej pozwala to zaplanować zabieg, dobrać odpowiedni implant.
– Wprowadzenie implantu zabieg wykonywany w znieczuleniu miejscowym, niebolesny, polegający na wszczepieniu śruby tytanowej do kości w miejsce braku zębowego. Powrót do codziennych czynności jest możliwy jeszcze tego samego dnia.
– Osteointegracja czyli zrastanie się implantu z kością. To proces, który trwa od 3 do 6 miesięcy. Pacjent na ten czas może zostać zaopatrzony w uzupełnienie tymczasowe.
– Odsłonięcie implantu, gdy mamy pewność, że implant zrósł się z kością lekarz odsłania go i zakłada śrubę gojącą. Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Pozwala to na powstanie szczelnej obręczy z tkanek miękkich wokół implantu stanowiącej barierę przed przenikaniem bakterii z jamy ustnej.
– Pobranie wycisku, dobór koloru umożliwia to technikowi wymodelowanie przyszłej pracy /korona, most, proteza/ stanowiącej przyszłą odbudowę na implantach.
– Oddanie pracy i zalecenia. Zamontowanie pracy w ustach pacjenta. Poinformowanie Pacjenta o konieczności wizyt kontrolnych, okresowej profesjonalnej higienizacji.

Warunkiem powodzenia zabiegów implantacji jest zachowanie prawidłowej higieny jamy ustnej. Dotyczy to okresu po wszczepieniu implantów, w czasie ich użytkowania, ale również przed zabiegiem konieczne jest wyleczenie wszystkich zębów i przeprowadzenie zabiegu profesjonalnej higienizacji w gabinecie.

Czy zabieg jest bolesny?

Nowoczesne metody w zakresie anestetyki stosowane w naszym Gabinecie pozwalają na bezbolesne przejście przez wszystkie etapy leczenia. W zależności od poziomu skomplikowania zabiegu dobieramy optymalne rozwiązanie, które pozwoli Pacjentowi czuć się pewnie i bezpiecznie.

Jako świadomi lekarze zdajemy sobie sprawę, iż ból kojarzony jest nie tylko z samym zabiegiem, ale również z okresem rekonwalescencji, dlatego obalamy mit, że w gabinecie stomatologicznym musi boleć i przygotowujemy zawsze plan pozabiegowy pozwalający Pacjentowi kontrolować ból.

Przystąpiliśmy do programu TuNieBoli, aby szerzyć wiedzę w zakresie bezbolesnego leczenia, tak aby Pacjenci nie zwlekali z decyzją o wizycie w Gabinecie i tym samym minimalizowali ryzyko rozwoju chorób.

Przeciwwskazania do zabiegów implantologicznych:
– zbyt młody wiek Pacjenta, niezakończony rozwój kostny,
– osteoporoza, przyjmowanie leków z grupy bisfosfonianów,
– padaczka,
– nowotwory,
– choroby układu krzepnięcia krwi,
– Aids,
– cukrzyca niewyrównana.