Leczenie zapalenia dziąseł

leczenie chorób dziąseł

Krwawiące dziąsła, rozchwiane zęby zawsze budzą niepokój w takich stanach należy podjąć leczenie. Paradontoza niszczy aparat utrzymujący ząb w kości, powoduje jego destrukcję, zanika kość wyrostka zębodołowego szczęki i żuchwy dochodzi do rozchwiania i wypadania, często zdrowych zębów niedotkniętych chorobą próchnicową. Przewlekły stan zapalny zwiększa ryzyko poważnych chorób: miażdżyca naczyń krwionośnych, zawał mięśnia sercowego, udar mózgu, choroby reumatyczne, uszkodzenie nerek.

Pacjent często nie widzi problemu i zgłasza się w momencie zaostrzenia zaawansowanej już choroby. Wśród przyczyn zapaleń dziąseł na pierwszy plan wysuwa się nieprawidłowa i niedostateczna higiena jamy ustnej. Resztki pokarmu pozostające po niedokładnym czyszczeniu zlepiają się w większe cząsteczki, ulegają mineralizacji tworząc twarde, zmineralizowane złogi, których Pacjent już sam nie usunie podczas szczotkowania.
Niepokojące symptomy:
Krwawienie z dziąseł w trakcie mycia zębów, opuchnięte zaczerwienione dziąsła, nieświeży oddech i niesmak w ustach, cofanie się dziąseł (wydłużanie zębów), powstające głębokie kieszonki między zębem a dziąsłem.
Konieczne jest przeprowadzenie profesjonalnego zabiegu higienizacji, czyli oczyszczenie zębów z kamienia nazębnego nad-i poddziąsłowego. Przyczyna stanu zapalnego dziąseł zostaje usunięta zwykle w krótkim czasie dochodzi do poprawy. Czasem konieczne jest korzystanie z farmakoterapii.
Bardzo duże znaczenie ma współpraca Pacjenta zmotywowanie do prawidłowej higieny.

W naszej praktyce oferujemy:
• Usuwanie kamienia nazębnego, osadu, płytki bakteryjnej
• Polishing – polerowanie zębów
• Likwidowanie nadwrażliwości przyszyjkowej przy zębach dotkniętych recesją dziąsła
• Instruktarz higieny
• W zaawansowanych stanach zapalnych leczenie farmakologiczne